péntek, április 23, 2010


egyrészt itt több halat és húst eszek, mint az utóbbi két évben általában, leginkább mert elém teszik, másrészt viszont egyre közelebbnek érzem a vegan vagy legalábbis flexivegan idők eljövetelét. túl sok skinny bitch meg food inc. tejet már egyáltalán soha nem, tejtermékek még mennek, tojást próbálok biót venni, a sajtot ugye túlságosan szeretem, de mégis. egyre több lelkifurdalást okoznak. és hogy őszinte legyek, fizikailag a növényektől érzem magam a legjobban. sőt, a nyers növényektől. az ízlelőbimbóim azonban még függenek a főtt ételtől. pl a mai újkrumpli mángolddal paradicsomszószban... mmm. és még mindig élvezettel sétálgatok a halas standok előtt, még ha nem is veszek szinte soha semmit.

fura dolog úgy kampányolni a vega(n) életmód mellett, hogy én sem tudom betartani... de mivel az elsődleges okom a környezetvédelem, úgy vagyok vele, hogy ha már egyszer ott van előttem az a sonka, legalább ne hiába történjen minden rossz, inkább megeszem, mint kidobjam. az igazán tökösek persze előre szólnak, hogy nekik vega tapaszt hozzanak, vagy nem mennek ilyen helyekre, de kicsit még engem is idegesítenek azok, akik soha nem bírnak húsra még csak nézni se. (azoktól meg a falra mászok, akik minden húsfélét és állati terméket helyettesíteni próbálnak. néha én is kipróbálok egy vega virslit vagy ilyesmi, de az tök bénaság, ha valaki vegaként is csak a húsételek fake verzióiban képes gondolkodni. műbacon bazmeg.) egy átlagos magyar évente talán 80 kiló húst eszik meg, vagy valami hasonló nagyságú számot, én meg mondjuk kettőt, azért ez is valami.

én senkinek sem mondom, hogy legyen vega. én sem vagyok az. de lehet kevesebb húst enni. egyszerűen kiröhögöm, aki azt mondja, hogy nincs étkezés hús nélkül. egy nem létfontosságú dologról van szó, függesz a hústól, mint az alkoholtól vagy a cigitől. amolyan skinny bitchesen: gyenge vagy, baszki. én meg gyenge vagyok, mert az agyam azt mondja, vegannak kéne lennem, de egyelőre nem megy.

és hozzáteszem: régen "animals taste good" pólót akartam magamnak. mindenki megváltozhat. nem lehet erőltetni a dolgot, majd jön magától. előbb-utóbb valószínűleg vegan leszek. majd ha kész leszek rá. aztán biztos abbahagyom majd. mert nagyon tudok élvezni egy szuperjó sztéket - az más kérdés, hogy ha pár napig mindennap eszek állatot, érezhetően kevésbé vagyok jól.

inkább ne kommentelj. mondom, én nem akarlak meggyőzni, hogy ne egyél húst, nem is ítéllek el miatta, de te meg nyugodj bele abba, hogy én nem annyira akarok húst enni. és légyszi hidd el, hogy ez nem egészségtelen. ha mégsem hiszed, akkor se állj le most itt vitatkozni. most csak ezekről a belső folyamatokról akartam írni.

3:08 de. |