csütörtök, február 15, 2007


képek lettek.

most a barcelonát istenítő, budapestet lehúzó rész jön.

bcn is össze van graffitizve, de ott még jelent valamit a street art kifejezés, lásd itt, nem úgy, mint nálunk, ahol a tagelésen nem jutnak túl a kis vakarcsok, de azt aztán mindenhova, ha van egy kis új felület a városban. szeretem a kétfarkú kutyát, de az a baj, hogy ekkora érdekesség. miért hírértékű, hogy vannak kreatív emberek?

bcn piacain se lehet feltétlenül kiválogatni a zöldséget-gyümölcsöt, de ezt mosolyogva mondják neked és megérted, elfogadod, és aztán úgyis szépeket válogatnak össze neked. ráadásul megismernek, ha pár nap múlva másodjára is náluk veszed az epret, és megkérdezik, ugye ízlett a múltkor. míg naponta hallom a csarnokban nálunk, ahogy a turistákat borzalmas hangnemben, magyarul oktatják ki, hogy ne merészeljenek belenyúlni a ládába, hát nem látják, milyen szép sorban van? és ha egy nap húszan menekülnek emiatt attól a standtól, akkor se fog rajta változtatni. és nem tudsz máshova menni, mert mind ilyen.

bcn egyetlen terecskéjén több normális sörözőt-kávézót lehet találni, mint budapesten összesen. sok-sok apró hely, és lehet válogatni. és lehet, hogy drága a tapas, de inkább fizetek ki ott két eurót mondjuk egy tortilláért, mint itt kétszáz forintot egy zsíros kenyérért (amit szeretek, de 20 forintba kerül előállítani).

olcsóbb és jobb a tömegközlekedés, mint pesten. tízalkalmas jegy 6,90 euró. és át lehet szállni 75 percig ugyanazzal bármire. és van térkép minden buszmegállóban.

és melegebb van és van tenger és kikötő és olcsó a boltban az alkohol és lehet egészségesen és finoman kajálni és nem is nagyon látni elhízott embert és árulnak sok-sok érdekes tengeri élőlényt megfizethetően és van ingyen wc az utcán és zöld papagájok szabadon mint a verebek. elfogult vagyok lehet. annyira szeretnék budapestből egy szép, érdekes, vicces, kreatív, játékos, tiszta, működő, élhető várost, és annyira kevés vagyok én ehhez egyedül. (de megvettem a februári csillagszállót is. én voltam a bácsi első vevője. legyetek már ti a sokadik.)

7:58 du. |